.....................



رازهای مشاوره کنکور moshvereh

رازهای مشاوره کنکور moshvereh

برای موفقیت در کنکور سراسری و به دست آوردن نتیجه دلخواه باید از ۵ اصل مهم و اساسی پیروی کرد، این ۵ اصل همانند یک زنجیر به یکدیگر متصل هستند و توجه نکردن به هر کدام می‌تواند کل زنجیره را از هم جدا کند.
 

همه ساله افراد بسیاری برای موفقیت در کنکور سراسری شانس خود را آزمایش می‌کنند، اما واضح است که همه‌ی آن‌ها نمی‌توانند به آن هدفی که داشته‌اند دست پیدا کنند، و فقط افرادی می‌توانند به هدف خود برسند که از اصل‌های اساسی موفقیت در کنکور سراسری آگاه باشند و به آن‌ها عمل کنند.

راهنمایی و مشورت گرفتن از افراد غیر متخصص و بدون صلاحیت، استفاده از شیوه‌های غلط و ناکارآمد مطالعه، استفاده از منابع غیر استاندارد و برنامه ریزی‌های غیر اصولی و غیرشخصی سازی شده از جمله مواردی هستند که داوطلبان را به سوی مسیر اشتباه و مسیر سخت و بی ثمر هدایت می‌کنند.

برای موفقیت در کنکور سراسری و به دست آوردن نتیجه دلخواه باید از ۵ اصل مهم و اساسی پیروی کرد، این ۵ اصل همانند یک زنجیر به یکدیگر متصل هستند و توجه نکردن به هر کدام می‌تواند کل زنجیره را از هم جدا کند.

قبل از معرفی اصل‌های ۵ گانه موفقیت در کنکور سراسری باید عرض کنم که نتیجه گرفتن در کنکور سراسری نه به آن آسانی است که مؤسسات آموزشی و برخی از مشاورین و مدرسین می گویند و نه آنقدر سخت که کسی نتواند در آن نتیجه بگیرد، باید این را بدانید که موفقیت نیازمند تلاش زیاد، درست و اصولی است نه صرفاً به معنای وقت زیاد گذاشتن یا هزینه زیادی انجام دادن.

من این اطمینان را به شما می‌دهم که اگر به صورت صحیح و کاربردی از اصول پنجگانه استفاده کنید می‌توانید به موفقیت در مسیری که درآن حرکت می‌کنید دست یابید.

اصل اول: منابع آموزشی moshaver هر شخص باید مخصوص خود شخص باشد
منابع آموزشی هر شخص مانند کفش برای یک قهرمان دو میدانی است، برای موفقیت یک دونده در مسابقه ابزار مناسبی به اسم کفش مورد نیاز است و اگر ما به جای کفش به آن شخص دمپایی بدهیم با وصف اینکه آن فرد قهرمان دارای توانایی بسیاری است اما نمی‌تواند با دمپایی به خط پایان برسد، حال اگر ابزار درست را به او بدهیم ولی آن ابزار مناسب او نباشد همانند کفش‌های یک سایز بزرگتر یا کوچکتر چطور؟ باز هم نمی‌تواند به وسیله آن‌ها موفق شود

پس صرفاً داشتن توانایی به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد، در مورد انتخاب منابع نیز به همین صورت است. اگر دانش آموز دارای توانایی بالایی باشد و نتواند در کنار آن از منابع مخصوص و مناسب خود استفاده کند نیز نخواهد توانست با آن منابع به هدفی که خواهان آن است برسد. بهترین منابع برای هر شخص را خود شخص می‌تواند انتخاب کند.

 اصل دوم: شیوه‌های صحیح مطالعه ویژه هر درس
به دلیل متفاوت بودن شیوه مطالعه و عادات مطالعاتی دوران مدرسه و تفاوت آن با مطالعه برای کنکور، دانش آموزان با شیوه‌های قدیمی خود نخواهند توانست به راحتی با مطالعه و یادگیری دروس به صورت کنکوری کنار بیایند، با توجه به این مورد که ۹۹ درصد دانش آموزان ما با شیوه‌های صحیح مطالعه آشنایی ندارند تسلط پیدا کردن بر این اصل می‌تواند مسیر را برای آنان بسیار هموار کند، هر درس شیوه‌ی صحیح مطالعه خاص خود را دارد که اگر از آن‌ها مطلع باشید به راحتی می‌توانید در آن به نتیجه برسید، پیشنهاد می‌شود در این مورد از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرند.

 اصل سوم: شیوه‌های صحیح تست زنی
صرف داشتن منابع استاندارد و مسلط بودن شیوه‌های صحیح مطالعه نمی‌تواند برای موفقیت در کنکور کافی باشد، اشتباهی که داوطلبان کنکور آن را انجام می‌دهند تاکید و توجه به مطالعه تشریحی آن هم برای امتحانی تستی همچون کنکور سراسری است، همانطور که ما زمانی که برای موفقیت در امتحان رانندگی با ماشین تمرین خواهیم کرد نه با موتور سیکلت و دوچرخه و هواپیما پس انتظار می‌رود برای موفقیت در کنکور هم از تست زدن و مسلط شدن و ماهر شدن در این امر متمرکز شویم، یکی از عوامل مؤثر در نتیجه گیری در کنکور، داشتن هنر تست زنی در کنار مطالعه تشریحی است. بخش اعظم یادگیری دروس در کنکور با تست زنی روی خواهد داد.

 اصل چهارم: داشتن برنامه‌ریزی شخصی سازی شده با استفاده از متدهای روزدنیا
هر چند اصل‌های قبلی از موارد بسیار مهم برای نتیجه گرفتن در کنکور سراسری است، اما تکمیل کننده و کاربردی کردن آن‌ها توسط اصول چهارم یعنی برنامه ریزی صورت می‌گیرد، داشتن یک برنامه ریزی که در آن فقط زمان‌های مطالعاتی و اسم دروس مشخص شده است نه تنها برای شما کارکردی و سودی نخواهد داشت بلکه شما سر درگم تر و بی برنامه‌تر خواهد کرد، ویژگی‌های یک برنامه ریزی فوق العاده و کاربردی عبارت است از: نداشتن محدودیت زمانی برای مطالعه دروس، مشخص بودن حجم مورد نظر برای مطالعه، شخصی سازی شده برای هر دانش آموز، رعایت ایستگاه‌های مرور، مشخص بودن بازه زمان تست زنی، انعطاف پذیر بودن و قابل اجرا بودن و ....
در مورد مشاورین moshvereh.ir ، مدرسین و داوطلبان عزیزی که فکر می‌کنند فقط داشتن تایم مطالعه بالا تضمین کننده موفقیت در کنکور است باید عرض کنم: هر گاه سازمان سنجش اعلام کرد که رتبه هر دانش آموز بر اساس میانگین زمان مطالعاتی آن شخص اعلام خواهد شد باید صرفاً روی زمان متمرکز شویم، این در صورتی است که سازمان سنجش هیچ توجهی به تایم مطالعاتی، شرایط مطالعاتی و ... داوطلبین ندارد و صرفاً به درصدها و رتبه شخص برای انتخاب رشته و ورود به دانشگاه‌ها بسنده خواهد کرد.

 اصل پنجم: تلاش تلاش تلاش و تلاش و پیوسته پیش رفتن
حتی زمانی که تمام اصول بالا رعایت شوند ولی تلاشی در جهت رسیدن هدف صورت نگیرد قطعاً نباید منتظر موفقیت بود، رویای رسیدن به رشته‌ها و دانشگاهای تاپ را همه داوطلبان کنکور در دارند، اما داشتن رؤیا دلیلی برای رسیدن به آن نخواهد بود.

توجه به مطالب بیان شده، و رعایت این ۵ اصل در کنکور کلیدی‌ترین و مهمترین ملاک‌ها برای رتبه برتر شدن شما خواهد بود.

به یاد داشته باشین در این مدتی که در جهت رسیدن به رشته و دانشگاه مورد علاقه خود تلاش می‌کنید: خوابتان را تنظیم کنید، تغذیه مناسبی داشته باشید، خودتان را با کسی مقایسه نکنید ولی رقابت بکنید، هدف خود را مشخص کنید و بی هدف تلاش نکنید.

 



:: برچسب‌ها: رازهای مشاوره کنکور moshvereh,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 25 دی 1399

و ساعت 1:53


برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

 

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

مهم‌ترین عامل در تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای، فراگیری مفاهیم اولیه و سپس کسب تجربه در webdeignerr است. بهترین مرجع  در زمینه یادگیری طراحی وب، می‌تواند آموزش‌های پروژه محور در زمینه طراحی وب سایت باشد. با انجام پروژه‌های مختلف حین آموزش، می‌توانید تجربه‌ اولیه در زمینه توسعه و آنلاین کردن یک سایت را به‌دست آورید. در ادامه به‌صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم که برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای چه مراحلی را باید طی کنید.

گام اول: فراگیری زبان HTML

HTML مخفف عبارت Hyper Text Markup Language است، که در فارسی به آن «زبان نشانه‌گذاری ابرمتن» می‌گویند. از زبان HTML برای ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی صفحات وب استفاده می‌شود. این زبان با تگ‌ (دسته‌بندی‌ و برچسب‌گذاری‌در ارائه مطالب سایت) کار می‌کند و این تگ‌ها هستند که مشخص می‌کنند در صفحه وب از چه عناصری استفاده شده است.

گام دوم: فراگیری زبان CSS

دومین قدم برای کسی که قصد دارد به طراحی وب‌سایت بپردازد، استفاده از زبان (CSS   Cascading Style Sheets). این زبان به‌منظور زیباسازی و فرم‌دهی به صفحات وب، کاربرد دارد. به کمک CSS می‌توانید خصوصیاتی همچون رنگ‌، فونت‌، ابعاد، سایز، نحوه چیدمان عناصر و… را در صفحه وب تعیین کنید.

گام سوم: فراگیری زبان جاوا اسکریپت

با تسلط به زبان‌های HTML و CSS، قادر به طراحی صفحات وب ایستا (Static) خواهید بود. اما امروزه کاربران بیشتر از سایت‌های تعاملی و پویا استقبال می‌کنند. جاوا اسکریپت، از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای پویا کردن سایت به‌شمار می‌رود که از شیوه‌های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند. از این زبان می‌توان برای برنامه نویسی سمت سرور (Server Side)، اپلیکیشن‌های موبایل، بازی و اپلیکیشن‌های دسکتاپ استفاده کرد.

گام چهارم: فراگیری یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور مثل PHP

برنامه نویسان وب به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • برنامه‌نویسان سمت کاربر(Client-side): به طراحی ظاهر سایت می‌پردازند
  • برنامه‌نویسان سمت سرور(Server-side): به پیاده‌سازی منطق سایت می‌پردازند

برای داشتن سایتی مفید و سودمند مثل webdeign ، صرف داشتن طراحی زیبا کافی نیست، سایت‌ها علاوه‌بر فرم و زیبایی، نیازمند محتوای صحیح و کارآمد هم هستند. سایت‌ها باید به‌نحوی طراحی شوند که نیازهای کاربران را به‌درستی اجرا کنند.

در پروژه‌های بزرگ تحت وب استفاده از یک زبان سمت سرور ضروری است. اهمیت استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی زمانی به‌خوبی مشخص می‌شود که می‌خواهیم میان کاربر، پایگاه داده و سرور ارتباط برقرار کنیم. با فراگیری  php می‌توانید اسکریپت‌هایی برای دریافت اطلاعات از کاربران بنویسید و بعد از پردازش این اطلاعات، آن‌ها را به کاربر برگردانید.

شرایط طراحی سایت

علاوه‌بر مواردی که در بالا به آنها اشاره شده، شرایط طراحی وب سایت، نیز از موارد حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. راه‌اندازی یک سایت نیز درست همانند راه‌اندازی یک فروشگاه است و باید برای آن مکان، نام مناسب، مدیر و… در نظر گرفت. راه‌اندازی یک سایت موفق نیاز به 4 بخش اصلی دارد که شامل موارد زیر است:

  • انتخاب نام دامنه مناسب
  • هاست (اجاره فضایی برای ورود، ذخیره اطلاعات و محتویات سایت)
  • طراحی قالب زیبا و کاربردی
  • سیستم مدیریت و کنترل سایت

هزینه طراحی سایت

استارت شروع هر کاری به‌شکل درست و اصولی نیازمند صرف هزینه است. مواردی که برای داشتن یک سایت حرفه‌ای می‌تواند هزینه در بر داشته باشد، در ادامه بررسی خواهد شد. با توجه به مطالبی که در ادامه خواهد آمد، می‌توانید هزینه‌های تقریبی وب دیزاین را تخمین بزنید.

دامنه یا آدرس سایت

آدرس سایت webdeignerr.ir به‌صورت سالانه یا پنج ساله اجاره داده می‌شود و تا زمانی که اجاره‌بها را پرداخت کنید، متعلق به شما خواهد بود. درصورت خودداری از پرداخت اجاره‌بها، دامنه سایت آزاد شده و متقاضی دیگری می‌تواند مالک آن شود.

هزینه هاست

به محیط مجازی اطلاق می شود که بر روی یک سرور برای یک سایت تدارک دیده شده است. هاست یک سرور به‌صورت 24 ساعته به شبکه جهانی اینترنت متصل است. هرکس در هر لحظه از شبانه‌روز با وارد کردن آدرس سایت می‌تواند به محتوای ارائه شده دسترسی پیدا کند. بنابراین یک هاست امن و قابل اعتماد اهمیت زیادی دارد و هزینه آن نیز به‌صورت ماهیانه یا سالیانه محاسبه می‌شود. با در نظر گرفتن عوامل مختلف یک هاست خوب می‌تواند از ماهیانه 10 هزار تومان تا بیش از 100 هزار تومان هزینه داشته باشد.

منبع : http://webdeignerr.royablog.ir/



:: برچسب‌ها: برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 25 دی 1399

و ساعت 1:52


سرگرمی چگونه است؟

سرگرمی چگونه است؟

برای اینکه روزهای بلند تابستان را برای بچه‌ها به روزهای به یاد ماندنی تبدیل کنیم؛ لازم است کمی خلاقیت به خرج دهیم و این زمان را با سرگرمی‌های شاد پر کنیم.

سرگرم شو عزیز!

" مامان، حوصله‏ام سر رفته! " این، جمله‏ای است که بچه‏ها در روزهای گرم و بلند تابستان بارها و بارها به زبان می‏آورند. واقعیت این است که بچه‏ها تعطیلات تابستانی و ماندن در خانه را دوست دارند اما گاهی وقت‏ها همین در خانه ماندن برای آنها کسل کننده می‌شود.برای اینکه روزهای بلند تابستان را برای بچه‌ها به روزهای به یاد ماندنی تبدیل کنیم؛ لازم است کمی خلاقیت به خرج دهیم و با برنامه‌‌ریزی و انجام کارهای ساده، این زمان را با sagarmi پر کنیم.

24 نمونه از این فعالیت‏ها را با هم مرور می‏کنیم.

1. از سرگرمی‌های ساده خانگی مثل sagarmi.com استفاده کنید. مثلا با همکاری تمام افراد خانواده و مشارکت بچه‌ها آشپزی کنید. کیک و کلوچه، پیتزای سبزیجات یا آش بپزید و همه دور هم نوش‌جان کنید. بهتر است هنگام تهیه غذا و مواد اولیه در آشپزخانه به بچه‌ها سخت‌ نگیرید و تمیز کردن آشپزخانه را بگذارید برای بعد.

2. در خانه کارهای هنری انجام دهید. بچه‌ها دوست دارند کارهای هنری انجام دهند. کاغذ و وسایل نقاشی در اختیار آنها قرار دهید و از‌ آنها بخواهید، داستانی درباره یک روز تابستانی بنویسند و آن را نقاشی کنند. می‌توانید برای جذابیت بیشتر، نقاشی گروهی بکشید و روی یک مقوای بزرگ با کمک هم یک نقاشی بکشید.

3. ساخت کاردستی برای بچه‌ها جذابیت دارد و در کنار آن می‌توانند چیزهای زیادی یاد بگیرند. می‌توانید یک شخصیت پسر یا دختر روی مقوا بکشید و دور آن را با قیچی ببرید. سپس با کاغذهای رنگی لباس، کفش، کلاه آفتاب‌گیر و عینک آفتابی برایش درست کنید و البته راه‌های مراقبت از پوست در برابر آفتاب را هم به فرزندتان بیاموزید.

4. نمایش عروسکی بازی کنید. شخصیت‌های داستان می‌توانند عروسک‌های فرزندتان یا نقاشی‌هایی که کشیده‌اید و دور آن را بریده‌اید، باشند. اگر نمایش عروسکی را کمی شاد و خنده‌دار اجرا کنید، نکات آموزشی داستان بیشتر در ذهن بچه‌ها می‌ماند.

5. چند کتاب رنگ کردنی برای بچه‌ها بخرید و به آنها هدیه بدهید. شعرهایی که درباره روزهای تابستانی است، بخوانید. آنها را به بچه‌ها هم یاد بدهید تا با شما همراهی کنند.

6. ساعاتی را هم به ورزش و تحرک اختصاص دهید. مبل‌ها را کنار بکشید و یک آهنگ ورزشی بگذارید. لباس‌ مناسب ورزش بپوشید و با هم کمی نرمش کنید.

7. لباس‌های قشنگ بپوشید و عکس یادگاری بگیرید.

8. بازی‌های سرگرم کننده و دسته جمعی انجام دهید. مثلا همه با هم پازل درست کنید و یا از یکی از بچه‌ها بخواهید درباره یک شی در اتاق بدون اینکه نام آن را ببرد، توضیح بدهد. بعد از بقیه بچه‌ها بخواهید حدس‌های خودشان را در این باره روی کاغذ بنویسند و هر کس درست حدس زد، به او فرصت دهید دفعه بعد او درباره یک شی توضیح بدهد. می‌توانید بیست سوالی بازی کنید و توضیحات را در قالب سوال از هم بپرسید.

9. بچه‌ها را یک جا جمع کنید و برای‌شان قصه بگویید. می‌توانید قصه‌ای جدید یا قصه‌‌های مورد علاقه آنها را تعریف کنید.

10. بازی با سایه‌ها برای بچه‌ها لذت‌بخش است. چراغ‌های اضافه را خاموش کنید و روی دیوار با سایه اشکال مختلف بسازید. از بچه‌ها هم بخواهید در این کار شرکت کنند.

11. می‌توانید چند فیلم کارتونی یا فیلم مناسب سن فرزندتان تهیه کنید و در روزهایی که مجبورید چند ساعت در خانه بمانید، از فرزندتان بخواهید یکی از آنها را انتخاب و تماشا کند.

12. بچه‌ها را تشویق کنید اتاق‌شان را مرتب کنند. معمولا بچه‌ها علاقه‌ای ندارند که اتاق‌شان را تمیز کنند، اما شما می‌توانید این کار را برای‌شان جذاب کنید. مثلا زمان بگیرید که چه‌قدر طول می‌کشد تا اتاق‌شان را مرتب کنند و بعد اگر اتاق‌شان مرتب شد، برای آنها جایزه‌ای در نظر بگیرید و تشویق‌شان کنید.

13. با کمک بچه‌ها خودتان خمیر بازی درست کنید. می‌توانید یک فنجان آرد، یک سوم فنجان آب و یک دوم فنجان نمک را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. در صورت لزوم آب یا آرد به میزان کم اضافه کنید تا غلظت آن طوری شود که به راحتی بتوان با آن اشکال مختلف ساخت و در ضمن به دست نچسبد. با استفاده از این خمیر، بچه‌ها می‌توانند به راحتی بازی کنند و شکل‌های مورد علاقه‌شان را بسازند و بعد از خشک‌ شدن، آنها را رنگ کنند.

14. بچه‌ها نقاشی با انگشت را دوست دارند. می‌توانید خمیرهای رنگی درست کنید تا با آن نقاشی برجسته آماده کنند. برای تهیه این خمیر؛ نصف فنجان نشاسته را در یک فنجان آب سرد حل کنید. بعد سه فنجان آب جوش به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا دو مرتبه به جوش بیاید. خوب آن را به هم بزنید و وقتی شفاف و کمی غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید و پودرهای رنگی به آن اضافه کنید. وقتی این خمیر خنک شد، بچه‌ها می‌توانند با آن نقاشی کنند.

15. چسب، قیچی و روزنامه باطله در اختیار بچه‌ها بگذارید تا با بریدن عکس‌ها و حروف آن، تصاویر و جملات جدید درست کنند. می‌توانید با روزنامه‌های باطله برای بچه‌ها کلاه، قایق یا موشک درست کنید.

16. از بچه‌ها بخواهید تمام عروسک‌های ریز و اسباب‌بازی‌های کوچک خودشان را یک جا جمع کنند و بعد با همه آنها یک شهر کوچک بسازند.

17. چند لیوان آب را کنار هم بچینید. بعد در هر کدام مقدار متفاوتی آب بریزید. حالا اگر با قاشق به هر لیوان ضربه بزنید، صدای خاصی می‌دهد. می‌توانید با هم آهنگ بزنید و شعر بخوانید.

18. آلبوم‌های عکس را بیاورید و با هم عکس‌ها را ببینید و درباره خاطرات آن با هم صحبت کنید تا سرگرمی ایحاد کنید.

19. خاطرات قدیم خانوادگی را برای بچه‌ها تعریف کنید و به آنها بگویید وقتی بچه‌ بودید، در تعطیلات تابستانی چه کارهایی انجام می‌دادید و چه‌طور خودتان را سرگرم می‌کردید.

20. از بچه‌ها بخواهید یک شغل انتخاب کنند. مثلا پزشک، پرستار، معلم یا آتش‌نشان شوند و شما هم نقش بیمار یا شاگرد آنها را بازی کنید.

21. بچه‌ها بازی با حباب را خیلی دوست دارند. می‌توانید در یک ظرف کوچک کمی آب صابون درست کنید و با یک نی حباب بازی کنید.

22. بدلیجات و لوازمی را که قدیمی شده، جایی نگه‌ دارید و از بچه‌ها بخواهید با ترکیب آنها وسایل تزیینی جدید درست کنند. این کار به خوبی بچه‌ها را سرگرم می‌کند.

23. در این روزها حتی می‌توانید مهارت‌های لازم را به بچه‌ها بیاموزید. کمی خیاطی به آنها یاد بدهید. مثلا به آنها یاد بدهید، اگر دکمه لباس‌شان کنده یا جوراب‌شان پاره می‌شود، چه‌طور آن را بدوزند.

24. می‌توانید شمارش پول را به بچه‌ها یاد بدهید. پول‌های خرد و درشت را شمرده، با هم مقایسه کنید. از آنها بخواهید به یکی از افراد خانواده، دوستان یا معلم‌شان نامه دوستانه بنویسند. به آنها یاد بدهید که چه‌طور یک نامه دوستانه بنویسند. می‌توانید کمی آشپزی به آنها یاد بدهید و یا کلماتی از یک زبان دیگر به آنها بیاموزید.

منبع : http://sagarmi.parsiblog.com/



:: برچسب‌ها: سرگرمی چگونه است؟,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 25 دی 1399

و ساعت 1:51


یادگیری برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی

اگه این سوال واسه شما پیش اومده نشونه ی این هست که شما به دنیای برنامه نویسی علاقه مند شدین یا علاقه مند بودین اما حالا میخواین به طور جدی در اون قدم بزارین.

خانوم رابین سیلبر (اگه اسمش رو درست گفته باشم :)) که یکی از اساتید رشته ی کامپیوتر در دانشگاه واشنتگن هستن یه مقاله در این زمینه درسایت Medium منتشر کردن و عنوان مقاله این هست:

«من میخوام شروع به برنامه نویسی کنم اما نمیدونم باید از کجا شروع کنم»

من خلاصه ای از این مقاله ی بسیار عالی از mrbios رو تو این نوشته میارم و بعضی جاها اگه خودم برداشتی داشته باشم، داخل پرانتز بیان میکنم.

ایشون تو این مقاله اینطور میگن:

هدف این مقاله اینه که یادگیری برنامه نویسی رو واسه هر فردی ممکن کنه.

سوالات متداول

از من به عنوان یه استاد خیلیا این سوالا رو میپرسن:

«من توی برنامه نویسی تازه کارم کدوم زبان برنامه نویسی رو باید یاد بگیرم ؟»

«بازار کار کدوم زبان برنامه نویسی بهتره ؟»

«کدوم زبان برنامه نویسی محبوبیت بیشتری داره؟»

برترین زبان های برنامه نویسی

اگه دنبال یه منبع رسمی واسه معرفی برترین زبان های برنامه نویسی میگردین میتونین لینک زیر رو ببینین :

این لینک واسه اینکه ببینین کدوم زبان برنامه نویسی الان توی دنیا روی بورسه خیلی خوبه ولی اگه شما توی برنامه نویسی تازه کارهستین اصلا پیشنهاد نمی کنم که از روی یه لیست زبان برنامه نویسی رو انتخاب کنین(منظور ایشون اینه که معیارها و نکات دیگه رو باید در نظر بگیرین که در ادامه ی مقاله به اون ها اشاره می کنن).

بر چه اساسی زبان برنامه نویسی رو انتخاب کنیم ؟

دانش رایانه یا bios یه دانش کاملا تجمعی و روی هم انباشته هست و معنی این حرف اینه که هر چیزی که بعد میخواین یاد بگیرین باید مفاهیم قبلی و وابسته ی به اون رو درک کرده باشین و این موضوع جدید موضوع قبلی رو کامل میکنه.

اگه شما توی مدرسه یا دانشگاه سعی کردین که برنامه نویسی یا STEM رویاد بگیرین اما نتونستین، نمیشه به طور قطع بگیم مشکل از شما بوده بلکه یه استاد خوب وقتی میبینه که موضوعات تجمعی هستن باید یه برنامه ریزی دقیق تر واسه درس ها داشته باشه و برنامه ی درسی هم باید کاملا ترتیبش رعایت بشه چرا که موضوعات به همدیگه به شدت وابسته هستن.

بنابراین زبان برنامه نویسی رو بر اساس یه لیست از برترین زبان ها انتخاب نکنین بلکه زبانی رو انتخاب کنین که به مسیر کامل یادگیری اون زبان دسترسی دارین. (من خیلی از دوستان رو میبینم که میگن الان دنیا رفته به سمت یادگیری پایتون و خیلی از تازه کارها رو تشویق می کنن به یادگیری این زبان اما واقعا واسه من قابل درک نیست که آیا لازم نیست از این دوستی که از ما راهنمایی میخواد بپرسیم که چقدر به زبان انگلیسی آشنایی داره ؟ چون واقعا منبع کاملی واسه یادگیری کامل زبان پایتون به زبان فارسی موجود نیست، البته فعلا)

یک مشاوره به شما:

من میخوام که این جمله ای که بالا گفتم واسه شما کاملا جا بیفته و اون این که همه چیز در علوم رایانه تجمعی هستن و تاکیدم روی این جمله به این خاطر هست که بزرگترین اشتباه یه برنامه نویس مشتاق که ممکنه اون رو از ادامه ی مسیر منصرف کنه این هست که فکر کنه واسه ی برنامه نویسی به اندازه ی کافی باهوش نیست در حالی که یادگیری کدنویسی اصلا به این بستگی نداره که شما باهوش هستین یا نه ؟

بله یادگیری برنامه نویسی سخت هست اما سختیش به خاطر باهوش نبودن شما نیست بلکه به خاطر اینه که موضوعات زیادی در برنامه نویسی باید یاد بگیرین.

اولین قاعده mrbios.com که باید اون رو بپذیرین این هست که یه سناریو اتفاق میفته و اون اینه : شما هر از چند گاهی با مطلبی جدید مواجه میشین که هیچ مفهومی ازش ندارین و موفقیت شما کاملا به این بستگی داره که عکس العمل شما در برخورد با این سناریو چیه.

اگه موضوعی که الان دارین یاد میگیرین رو درک نمی کنین نباید سراغ موضوع بعدی برین بلکه همین موضوع رو اونقد تکرار کنین تا براتون قابل درک بشه اگه مطلبی رو یاد نگیرین و پرش بزنین به مطلب بعدی مثل این هست که سقف خونه رو بخواین بزارین بدون اینکه اون خونه دیوار یا پایه ای داشته باشه.

من خودم این وضعیت رو خیلی تجربه کردم گاهی یه ویدیوی آموزشی یا سخنرانی رو باید بارها تکرار کنم تا درکش کنم و شما هم اگه خودتون رو توی کفش من دیدین دلسرد نشین (این قسمت حرف ایشون کنایه هست به اون جمله ای که میگه قبل از اینکه در مورد من قضاوتی کنی کمی با کفش های من قدم بزن و با کفش های من مسیر زندگی رو تا اون جایی که من هستم برو اون وقت میبینی که چقدر قوی بودم، منظور اینکه اگه می بینین کسی امروز موفق هست یعنی یک عمر تلاش و پشتکار وسختی پشت این موفقیت بوده و اگه می بینین نیاز به تکرار مطالب دارین خیلی از افراد دیگه هم مثل شما بودن و سعی کردن و ناامید نشدن:))

اگه شما از یه دوره ی آموزشی یا یه کتاب دارین استفاده می کنین و به موضوعی میرسین که می بینین کامل توضیح داده نشده، از منابع دیگه توی فهم اون موضوع کمک بگیرین.

هدف این هست که شما مطلب رو درک کنین و در مسیر یادگیری نیاز به این دارین که خودتون رو ارزیابی کنین.

پس هر موضوعی رو که یاد میگیرین این سوالات رو از خودتون بپرسین:

  • آیا من واقعا این موضوع رو فهمیدم ؟
  • آیا اصطلاح جدیدی تو این موضوع وجود داشت ؟ اگه وجود داشت، آیا تعریفی واسه این اصطلاح ارائه شد؟
  • آیا مهارت جدیدی پیدا کردم ؟ آیا من میدونم چطوری از این مهارت توی نرم افزار استفاده کنم؟ و این که آیا من توان این رو دارم که تمرین هایی رو با مشکلات مختلف حل کنم تا نشون بدم و اثبات کنم که این مهارت رو کامل فهمیدم؟
  • من فردا به یاد میارم که چه چیزی یاد گرفتم ؟ روزای بعدی چطور؟ اگه جواب منفیه، چی کار کنم که بتونم مفاهیم و موضوعات رو به ذهنم بسپارم ؟

آخرین توصیه ی من :

هرگز قدرت حافظه رو دست کم نگیرین.

درسته که تو یادگیری هدف نهایی درک مطلب هست و حفظ کردن مطالب یه رویکرد نامناسبه اما درک مطلب ممکنه زمان بر باشه .

اگه واقعا دنبال فهمیدن مطلب هستین (برای راحتی درک مطلب) اون رو قسمت قسمت کنین و اصطلاحات مهم هر قسمت رو هم (همراه با یادگیری) به ذهن بسپارین.

و اگه دیدین درک موضوع هنوز هم واستون سخت هست، زمان رو از دست ندین و فعلا اون موضوع رو حفظ کنین (بعضی از مطالب هست که فهمشون نیاز به این داره که شخص مقداری در یادگیری پیش بره تا مقداری اطلاعاتش بیش تر بشه و ذهنش واسه فهم اون مطلب آماده بشه اونوقته که میبینه چقدر بهتر میتونه اون مساله رو درک کنه و واسه خود من بارها اتفاق افتاده)

اگه در مورد این که چطوری میتونین راحت ترموضوعات رو حفظ کنین، نیاز به راهنمایی دارین بهتون استفاده از تکنیک کارت مطالعه رو پیشنهاد میدم .

  • مبانی علوم رایانه

اولین قدم یادگیری مبانی علوم رایانه هست که من مقاله ی «معرفی اصطلاحات علم رایانه» رو در این زمینه نوشتم. (واسه مطالعه ی ترجمه ی این مقاله روی اسمش کلیک کنین

:: برچسب‌ها: یادگیری برنامه نویسی,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 25 دی 1399

و ساعت 1:48


اشعار و متن های زیبای حسین پناهی

زنده یاد حسین پناهی - panahihosein

برای کسانی که دندان درد دارند حافظ نخوانید

آن ها به راحتی خواهند گفت خفه!

او چه می داند من چه می کشم

و او یعنی حافظ

او با تاج زرینش زیر دوش می رفت

پس تکلیف این همه نکبت چه خواهد شد؟

شعر حافظ را در مجهزترین ماشین لباسشویی شست و شو داده اند

به بی شعوری تحقیرمان نکنید!

در

زنده یاد حسین پناهی

سلام

خداحافظ!

چيز تازه اي اگر يافتيد،

بر اين دو اضافه كنيد

تا بل باز شود اين در گم شده بر ديوار

وصیّت نامه منتسب به مرحوم حسین پناهی

وصیّت نامه منتسب به مرحوم حسین پناهی

حالا از هر بنده خدایی هست خوبه گیر ندید!

قبر مرا نیم متر کمتر عمیق کنید تا پنجاه سانت به خدا نزدیکتر باشم.

بعد از مرگم، انگشت‌های مرا به رایگان در اختیار اداره انگشت‌نگاری قرار دهید.

به پزشک قانونی بگویید روح مرا کالبدشکافی کند، من به آن مشکوکم!

ورثه حق دارند با طلبکاران من کتک ‌کاری کنند.

عبور هرگونه کابل برق، تلفن، لوله آب یا گاز از داخل گور اینجانب کیدا ممنوع است.

بر قبر من پنجره بگذارید تا هنگام دلتنگی، گورستان را تماشا کنم.

کارت شناسایی مرا لای کفنم بگذارید، شاید آنجا هم نیاز باشد

مواظب باشید به تابوت من آگهی تبلیغاتی نچسبانند.

روی تابوت و کفن من بنویسید: این عاقبت کسی است که زگهواره تا گور دانش بجست.

دوست ندارم مردم قبرم را لگدمال کنند. در چمنزار خاکم کنید!

کسانی که زیر تابوت مرا می‌گیرند، باید هم قد باشند.

شماره تلفن گورستان و شماره قبر مرا به طلبکاران ندهید.

گواهینامه رانندگیم را به یک آدم مستحق بدهید، ثواب دارد.

در مجلس ختم من گاز اشک‌آور پخش کنید تا همه به گریه بیفتند.

از اینکه نمی‌توانم در مجلس ختم خودم حضوریابم قبلا پوزش می طلبم!

به مادرم گفتم مرا با چیزی عوض کن

زنده یاد حسین پناهی

به مادرم گفتم مرا با چیزی عوض کن

چیزی ارزشمند!

چیزی گران!

سوزنی شکسته تا بتوانی با آن خار پایت را درآوری . .

پ . ن : شش هزار شاعر ، شش بیت شعر نمیشه در مقام زن و مادر پیدا کرد!

شب و روز در چشمان من است

زنده یاد حسین پناهی

شب در چشمان من است

به سیاهی چشمهایم نگاه کن

روز در چشمان من است

به سفیدی چشمهایم نگاه کن

شب و روز در چشمان من است

چشم اگر فرو بندم

جهانی در ظلمات فرو خواهد رفت

بی شک جهان را به عشق کسی آفریده اند

زنده یاد حسین پناهی

بی شک جهان را به عشق کسی آفریده اند

چون من که آفریده ام از عشق جهانی برای تو

شعر زیبای بپر گلی این ور جوب از panahi

زنده یاد حسین پناهی

به گربه هه سنگ میزنی گنا داره!

چشمات ُوا کنی اونم خدا داره !

ما همه مون بادوم یک درختیم !

کفترای اسیر تو تور بختیم !

خونه میخوای ستون میشیم!

خاکُ گچُ بتون میشیم !

مرده داری؛ این جون مون !

لاغر داری؛ این خون مون !

رویاهامون ُ ازمون نگیرین !

نگین بمیرن،همه مون میمیریم!

هی کی نتونه بپره دیونه س ؟

پول نباشه قد کشیدن فسونه س؟

بپر گلی این ور جوب !

آقا یحی منتظره !

خواستی بیای – جون حنا-

سیگار زر یادت نره!

گفتی ببند چشماتو وقت رفتنه!

زنده یاد حسین پناهی

دیوونه کیه؟

عاقل کیه؟

جوونور کامل کیه؟

کفر نمیگم سوال دام

یک تریلی محال دارم

زنده یاد حسین پناهی

شام که نیس

خب زحمت خوردنشم ندارم

در عوض

چشم من و پوتینای مچاله و پیریه که

رفیق پرسه های بابام بودن

بعدشم واسه اینکه قلبم نترکه

چشمارو میبندم و کله رو ول میکنم رو بالشی که پر از گریه های ننمه

منبع : http://panahihosein.parsiblog.com/



:: برچسب‌ها: اشعار و متن های زیبای حسین پناهی,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 25 دی 1399

و ساعت 1:47


آموزش سرچ در گوگل

آموزش سرچ در گوگل googletrain

امروزه جستجو در وب بر خلاف آنچه در نگاه نخست به نظر می‌رسد، چندان ساده نیست.

تکنولوژی دیجیتال هزینه‌ی تولید محتوا را بسیار کاهش داده و هزینه‌ی نشر و بازنشر را به صفر نزدیک کرده است.

به همین علت، حجم اطلاعات ارائه شده در وب در حدی زیاد شده که جستجوی حرفه ای در میان این اطلاعات، خود یک مهارت مهم و ارزشمند محسوب می‌شود.

البته همه‌ی این اطلاعات مفید و ارزشمند نیستند و به تعبیری، زباله‌های دیجیتال هم در کنار محتوای مفید دیجیتال فراوان است. اما به هر حال، اصلِ مسئله، یعنی افزایش حجم محتوای دیجیتال در فضای وب و اینترنت و نیاز به یادگیری مهارت جستجوی پیشرفته در گوگل و سایر موتورهای جستجو پابرجاست.

یادگیری جستجوی حرفه ای در گوگل دسترسی ما را به اطلاعات افزایش می دهد

googletrain.com به چه کار می‌آید؟

کم نیستند کسانی که به جستجو در گوگل به عنوان یک مهارت مهم نگاه نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد که مسئله ساده‌تر از این حرف‌هاست: موضوع مورد نظر خودت را تایپ می‌کنی و گوگل هم پاسخ مورد نظر یا فهرستی از پاسخ‌های مورد نظر را پیدا می‌کند و ارائه می‌دهد.

اما واقعیت این است که جستجو در گوگل به این سادگی که در نگاه نخست به‌نظر می‌رسد نیست.

گوگل هنوز توانایی درک کامل معنای پرسش‌های کاربران را ندارد

گوگل طی سال‌های اخیر، پیشرفت‌های فراوانی داشته است و هنوز هم روند این پیشرفت‌ها ادامه دارد. اما هنوز تا زمانی که بتوانیم درخواست خود را کاملاً در قالب مکالمه (شفاهی یا مکتوب) با گوگل مطرح کنیم فاصله داریم.

تحلیل‌های معناشناسانه‌ (سمانتیک)‌ گوگل در حدی نیست که تایپ مستقیم یک سوال، بتواند به صورت قطعی ما را به پاسخ مورد نظرمان نزدیک کند.

فرض کنید می‌خواهید در زمینه‌ی اصول و فنون مذاکره جستجو کنید.

هیچ تضمینی وجود ندارد که جستجوی عبارتِ اصول و فنون مذاکره در مقایسه با عبارت اصول مذاکره یا فنون مذاکره یا تکنیک های مذاکره، شما را به موضوع مورد نظرتان نزدیک‌تر کند.

ضمن این‌که با کمی تغییر در پرسش‌تان – بدون این‌که معنای پرسش تغییر کند – ممکن است گوگل گزینه‌های کاملاً متفاوتی را پیش روی شما قرار دهد (مثلاً جستجوی تکنیک های مذاکره در مقایسه با عبارت چند تکنیک مذاکره).

اگر سابقه‌ی تولید محتوا برای سایت یا وبلاگ را داشته باشید، حتماً چنین تجربه‌ای داشته‌اید که به نظرتان، مقاله‌ و مطلب شما، در مقایسه با بسیاری از مطالب صفحه‌ی اول گوگل، کامل‌تر و بهتر بوده، اما مقالات ضعیف‌تری در صفحه‌ی اول آمده‌اند (همه‌ی ماجرا در سئو خلاصه نمی‌شود. همان‌طور که توضیح دادیم، گاهی تغییر جزئی هنگام سرچ، باعث می‌شود که برخی مقاله‌های ارزشمند در صدر نتایج گوگل ظاهر نشوند).

حالا از سمت دیگر به همین مسئله فکر کنید:

شما به سراغ گوگل رفته‌اید و درباره‌ی یک موضوع جستجو می‌کنید. به سادگی ممکن است گوگل سایت یا مطلبی را که می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد، در فهرست نخستین پیشنهادها قرار ندهد. یا این‌که مطلب یک سایت کم‌اعتبار را بالاتر از یک سایت معتبر قرار دهد.

به همین سادگی ممکن است فرصت دسترسی به یک مطلب مهم و تأثیرگذار را از دست بدهید.

همه‌ی سوال‌های ما در وب، ابتدایی و در حد یافتن تولد یا مرگ یکی از مشاهیر نیست؛  گاهی یافتن یا نیافتن پاسخ مناسب، می‌تواند تأثیری ماندگار بر مسیر کاری و حرفه‌ای ما داشته باشد. 

جستجو در google زبان خاص خود را دارد

آن‌چه ما به‌دنبالش هستیم، پاسخ یک پرسش یا Question است. اما آن‌چه در باکس سرچ گوگل تایپ می‌کنیم، یک Query است.

عبارتی که ما به عنوان Query تایپ می‌کنیم، قواعد خود را دارد. از جمله این‌که می‌توان کلمات کلیدی را با انواع کدها و عملگرها مخلوط کرد.

طبیعی است هر چه بیشتر کوئری نویسی با استانداردها و کدهای گوگل را بلد باشیم، بهتر می‌توانیم انتظارات‌مان را برای گوگل تشریح کنیم و طبیعتاً احتمال این‌که پاسخِ مناسب‌تری پیدا کنیم، افزایش می‌یابد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، تصمیم‌ گرفته‌ایم بحث جستجوی پیشرفته در گوگل را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های درس سواد دیجیتال در متمم مطرح کنیم.

فقط به خاطر داشته باشید که یادگیری ظرافت‌های این مهارت، مانند هر مهارت دیگری نیاز به صبر و حوصله دارد.

چرا که اغلب ما، بسیاری از نکات مربوط به سرچ در گوگل را به تجربه آموخته‌ایم و به‌کار می‌بریم. بنابراین نباید انتظار داشته‌ باشیم اکثر نکاتی که در این مبحث می‌بینیم، برایمان جدید باشد.

اما با جستجو در لا‌به‌لای نکات مطرح شده و مطالعه‌ی دیدگاه‌ها و تجربه‌هایی که دوستان متممی در زیر هر درس مطرح می‌کنند، ممکن است یک یا چند نکته‌ی جدید بیاموزیم که به ما در جستجوی بهتر در گوگل کمک کند.

منبع :  http://googletrain.loxblog.com/



:: برچسب‌ها: آموزش سرچ در گوگل,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 25 دی 1399

و ساعت 1:46


مجله سلامتی پزشکی

ویژگی های یک مجله پزشکی خوب

پزشکی حرفه پرمسئولیت و ارزشمندی است. majalehpezeshki باید دارای ویژگی هایی باشد که جامعه از او انتظار دارد. ویژگی هایی که در شان این حرفه مهم و مقدس باشد. متون و مقاله های زیادی در مورد صفت ها و ویژگی های پزشکان وجود دارد ولی بررسی ها در مورد این ویژگی ها از دیدگاه بیماران محدود است. هدف پژوهش حاضر؛ بررسی ویژگی های یک پزشک خوب از دیدگاه بیماران است.
ویژگی‌های کارت ویزیت پزشکی - مجله سلامتی پلاس ماد

این پژوهش یک مطالعه زمینه یابی است. جامعه آماری تمامی بیماران بیمارستان های شهر تهران است که با استفاده از نمونه گیری در دسترس ۱۲۰۰ بیمار به عنوان نمونه انتخاب شدند. دیدگاه بیماران با استفاده از پرسشنامه با سوالات باز بررسی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد) و آزمون خی دو استفاده گردید.

یافته ها

بیماران درباره ویژگی های یک پزشک خوب مورد سوال قرار گرفتند که۳۳/۶۹% آنها ویژگی pezeshki خوب را خوش اخلاقی و برخورد خوب ذکر کرده بودند. ویژگی های دیگر یک پزشک خوب به ترتیب عبارت بودند از: سطح علمی بالا و باسواد بودن ۳۳/۲۹%، با تجربه بودن و مهارت بالا۷۵/۲۴%، صبوری ۶۶/۱۵%، با وجدان بودن و وظیفه شناسی ۵۸/۱۶%، دادن توضیح کافی راجع به بیماری۶۶/۱۴%، دلسوزی و خیرخواهی ۸۳/۱۴%، گوش دادن و توجه به بیمار ۹۱/۱۳%، احترام گذاشتن ۳۳/۱۳%، وقت شناسی و منضبط بودن ۰۸/۱۳%، دقیق بودن در کار۸۳/۱۱%، وقت کافی برای بیمار گذاشتن ۵۸/۷%، توجه کمتر به مادیات ۷%، با ایمان و خداشناس بودن ۷۵/۵%، درک بیمار و همدردی با او ۲۵/۵%.

نتیجه گیری

این مطالعه نشان می دهد مهم ترین صفت یک پزشک خوب از دیدگاه بیماران حتی قبل از سطح علمی و مهارت بالا اخلاق نیکو و برخورد خوب می باشد.

منبع : http://majalehpezeshki.loxblog.com/



:: برچسب‌ها: مجله سلامتی پزشکی, pezeshki ,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 25 دی 1399

و ساعت 1:45


amoozeshkokour

آموزش دروس کنکور amoozeshkokour

کنکور چیست: کنکور یک آزمون تستی چهار گزینه ای می باشد که در بیشتر کشور های جهان جهت ورود افراد به دانشگاه برگزاز می شود.

طبق برخی از مردم مخالف برگزاری کنکور هستند و خواهان منحل کردن آزمون کنکور هستند

که افراد بتوانند به سادگی وارد دانشگاه شده ولی با شرایط سختی از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

در رابطه با این موضوع کارشناسان و نخبگان ایران جلسه ای داشته که نتیجه این جلسه از این قرار بود

که کنکور کم کم از شرایط ورود به دانشگاه حذف شود،

و دلیل قبولی افراد برای پذیرش در دانشگاه شرط معدل سال سوم و چهارم دبیرستان باشد.

کنکور چیست

 

تاریخچه برگزاری kokour در ایران:

اوّلین سالی که کنکور در  ایران برگزار شد  در سال ۱۳۴۸  و ۴۷٬۷۰۳ نفر داوطلب در آن شرکت کردند ،

سؤالات اوّلین دورهٔ کنکور، به صورت سؤالاتی با جوابهای  کوتاه  طرّاحی شده بود.

آزمون سال ۱۳۹۸، چهل و نهمین آزمون کنکور ایران است.

دروس اختصاصی گروه‌های آزمایشی مختلف عبارت‌اند از:

  • علوم ریاضی و فنی

ریاضیات (شامل: ریاضی، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه، هندسه تحلیلی و جبر خطی، ریاضیات گسسته، آمار و مدلسازی، جبر و احتمال)، فیزیک و شیمی.

  • علوم تجربی

زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، ریاضیات عمومی، فیزیک و شیمی

  • علوم انسانی

زبان و ادبیّات فارسی (شامل: تاریخ ادبیات ایران و جهان، آرایه‌های ادبی، عروض و قافیه و متون نظم و نثر)، زبان عربی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، فلسفه و منطق، تاریخ، جغرافیا و ریاضیات پایه.

  • بانهای خارجی

زبان خارجی تخصّصی

  • هنر:

درک عمومی ریاضیات و فیزیک، درک عمومی هنر، رسم فنی، خواصّ مواد، درک اختصاصی هنر (موسیقی، نمایش و تصویری – تجسّمی)
۴ درس زبان و ادبیات فارسی، دین و زندگی، زبان خارجی و زبان عربی در کلیه آزمون‌ها به‌عنوان دروس عمومی مورد سؤال واقع می‌شوند.

عامل اصلی موفقیت در کنکور طبق amoozeshkokour.com چیست؟

عامل اصلی موفقیت در کنکور پشتکار و درک مسائل و کتابهای درسی  می باشد بسیاری از دانش آموزان مطالب درسی را حفظ میکنند و این باعث می شود
زمانی در جلسه کنکور هستند مطالب را فراموش کرده دلیل این فراموشی هم همان استرس قبل از آزمون می باشد.

اتفاقات ناخوانده کنکور چیست؟

  • تراژدی آبمیوه و پاسخنامه
  • خطر جابه جایی تست ها و جواب‌ها
  • تهدیدی به نام بحران مدیریت زمان
  • ویروس‌ها خبر نمی‌دهند
  • وقتی تاریخ روز کنکور  را اشتباهی می‌گیرید

منبع : http://amoozeshkokour.loxblog.com/



:: برچسب‌ها: amoozeshkokour,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 25 دی 1399

و ساعت 1:44


موزیک های جدید musicfc

دانلود شادترین موزیک های جدید musicfc

دانلود بهترین و شادترین ترانه های ایرانی 1399 و خارجی با کیفیت عالی Mp3 320 پخش آنلاین در رسانه برند موزیک

گلچین خفن ترین آهنگ های شاد 99 برای رقص و عروسی مسافرت و ماشین بیس دار ترانه های شاد خارجی ترکی عربی افغانی هندی گلچین خفن

دانلود شادترین آهنگ بهنام بانی قرص قمر 2 بهترین کیفیت Mp3

شیدا شدم و پیدا شده عشقت تو دل مستم

یک دل که نه صد دل من به تو دلبستم عاشقت هستم

جان جان تو شدی لیلی این خونه جان جان با تو دل صد تای مجنونه

جان جان دوتا همزادیم و دیوونه

دانلود آهنگ شاد سینا سرلک بنام یار منی Mp3 320

دل به تو دادم به تو ای ساحل آرام من پر شده از عشق تو قلبم همه ی جان من

وای از این قلب گره خورده به رویای تو تو چه داری که نشینم تا ابد پای تو

عاشقم و با تو حس خوشی دارم بی تو زمین گیرم با تو نفس دارم

یار منی یار منی عشق پنهان منی من ندانم که چرا دردی و درمان منی

دانلود music شاد رقص 99 آرون افشار زلزله Mp3 320

زیبا صنم آواره ترین عاشق دنیا منم که در قفس چشم تو پر میزنم

شلاق نگاهت نزنی بر تنم تو باشو ببین از همه دل میکنم

زلزله میکنی در قلب آرام من این همه سعی نکن افتاده ای در دام من

از تپش می ایستد دل تا نگاهم میکنی من خرابم پس بگو کی رو به راهم میکنی

دانلود ترانه شاد و پرطرفدار سینا درخشنده بنام دلبر شیرین musicfc.ir

دنیام با تو یه دفعه چه جذاب شد واست مردن توی دل من باب شد

عکس چشمات توی دل من قاب شد ای وای از دست تو

دوست دارم دلبر شیرینم حالم خوبه پیش تو که میشینم

دل میگیره تورو که نمیبینم ای وای از دست تو

ای داد از دلم آخه دل وامونده پیش تو که جا مونده این یعنی عشق

منبع : http://musicfc.blog.ir/



:: برچسب‌ها: موزیک های جدید musicfc,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 25 دی 1399

و ساعت 1:44


قوانین مطالب مذهبی mazhabic

قوانین مطالب مذهبی mazhabic

معاون محتوای موسسه تبیان از ایجاد سامانه رصد محتوای مذهبی در فضای مجازی خبر داد. بخش عمده محتوای مذهبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود آمیخته با شبهات و خرافات است که به وسیله این سامانه به آنها رسیدگی خواهد شد.

 

به گفته معاون محتوای فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، محتوایی که توسط کاربران در فضای مجازی تولید می‌شود نسل جدیدی از محتوا در کل دنیاست و با آمدن شبکه‌های اجتماعی تعاملی میزان انتشار محتوا را نمی‌توان برآورد کرد. در شبکه اجتماعی تبیان روزانه ده‌ها هزار مطلب منتشر می‌شود و برای جلوگیری از انتشار مطالب غیر معتبر، این شبکه به صورت روزانه رصد خواهد شد.

حسین خسروی mazhabic.ir اعلام کرد که تیمی در تبیان وظیفه رصد محتوای منتشر شده در تلگرام را با هدف بررسی شبهات مربوط به دین و مذهب بر عهده دارد و محتوای پربیننده و مطالبی که بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود را شناسایی خواهد کرد.

وی همچنین از طراحی سامانه رصد محتوای مذهبی در فضای مجازی خبر داد و گفت:

قرار است یک مرکز رسمی با همکاری بخش خصوصی در تبیان تأسیس شود تا حوزه فرهنگ و مذهب را در شبکه های اجتماعی پوشش دهد. این سامانه شبکه های اجتماعی مختلف را زیر نظر می‌گیرد و شبهات و خرافات منتشر شده در خصوص دین را در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد.

سامانه رصد محتوای mazhabic در فضای مجازی با نهادهای مخنلف دینی هماهنگ است

خسروی در خصوص محتوایی که در مورد ایام محرم منتشر می‌شود نیز بیان کرد که متأسفانه بیشتر این مطالب تحریف و شبهه بوده و دایره رصد محتوا در شبکه های اجتماعی در حال پیگیری این موضوع است. مجموعه‌های مرتبط با رصد محتوای منتشر شده در راستای سازماندهی این موضوع با نهادهای مختلفی از جمله مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی هماهنگ هستند تا از تحریف دین جلوگیری به عمل آید.

در گذشته رصد محتوای منتشر شده در فضای مجازی به صورت پراکنده انجام می‌گرفت و خلأ یک برنامه سازماندهی شده احساس می‌شد. به این ترتیب با راه اندازی سامانه رصد محتوای مذهبی در فضای مجازی، نظارت بهتر و دقیق‌تری بر روی شبکه های اجتماعی صورت می‌گیرد.

منبع : http://mazhabic.blog.ir/



:: برچسب‌ها: قوانین مطالب مذهبی mazhabic,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 25 دی 1399

و ساعت 1:43


تدریس ریاضی آنلاین

چگونه ریاضی را یاد بگیریم؟

در این مقاله از mathonline در رابطه با نحوه یادگیری بهتر و سریعتر ریاضی و چگونگی قوی کردن پایه ریاضی توضیحاتی ارائه می شود. اگر می خواهید در ریاضی پیشرفت کنید، جزو بهترین ها باشید و حتی نمره 20 بگیرید ادامه این مقاله را بخوانید.

فرقی ندارد که سوال شما این است که چگونه math ششم را یاد بگیریم و یا چگونه ریاضی نهم را یاد بگیریم، در هر مقطعی که درس می خوانید برای اموزش بهتر و سریعتر ریاضی قواعد مشخصی وجود دارد که باید با دقت مد نظر قرار دهید و اجرا نمائید. حتی اگر سوالاتی مانند اینکه چگونه در ریاضی 20 بگیریم و یا چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم؟ دارید باز هم مطالبی که در این مقاله ارائه شده است می تواند برای شما مفید باشد. برای پیشرفت در درس ریاضی، ریاضی هفتم، هشتم، دانشگاهی و یا هر مقطع دیگری باید در طول ترم درس بخوانید. بسیار مهم است که ریاضی را با در اختیار داشتن زمان کافی بخوانید و برای آن تمرین و مسئله حل کنید تا خیلی خوب برای شما جا بیفتد و بر آن مسلط شوید. کتاب درسی شما بهترین منبع برای مطالعه ریاضی است و به جای اینکه در جستجوی بهترین کتاب برای تقویت پایه ریاضی باشید بهتر است روی کتاب درسی خودتان متمرکز شوید و آن را با دقت بالا مطالعه نمائید. خیلی خوب است درک کنید ریاضی برای یادگیری به زمان نیاز دارد و خیلی در جستجوی راهکارهای یادگیری سریع ان نباشید و برای حل تمرین و مسئله وقت بگذارید. البته می توانید بازدهی خودتان را افزایش دهید و از زمان استفاده بهتری داشته باشید مثلا اگر با تمرکز بالا درس بخوانید. ولی در هر صورت نخواهید در یک هفته کل ریاضی را بخوانید یا مطالعه آن را به شب امتحان موکول نکنید.

ریاضی online را در طول ترم بخوانید و در کلاس ها حاضر شوید

در نظر گرفتن مواردی مانند خواندن ریاضی در طول ترم، حل تمرین و مسئله برای این درس و درست تمرین کردن ریاضی، استفاده از کلاس های خصوصی ریاضی و حضور فعال در کلاس های اصلی خودتان می تواند به شما کمک کند یکی از بهترین نمره های ریاضی را در کلاس خودتان بگیرید و انجام مجموعه ای از این کارها بهترین شیوه برای آموزش ریاضی است. برای اینکه ریاضی را بتوانید در کمترین زمان ممکن آموزش ببینید به جای کتاب از جزوه کلاسی استفاده نمائید. اگر خودتان در کلاس های ریاضی حاضر بوده اید می توانید از جزوه خودتان استفاده کنید. در غیر اینصورت از جزوه یکی از همکلاسی های خودتان که وضعیت درسی و تحصیلی خوبی دارد استفاده نمائید. جزوه کلاسی ویژگی های خوبی دارد که برای آموزش سریع ریاضی می توانید روی آن حساب کنید. اولا اینکه جزوه به صورت کامل مطالبی که مد نظر استاد و معلم ریاضی شما است را پوشش می دهد و در عین حال به نسبت کتاب خیلی خلاصه تر است. در نتیجه می توانید در زمان کوتاهتری آن را مطالعه نمائید و خیالتان هم راحت باشد که تمام مطالب مد نظر استاد ریاضی خودتان را خوانده اید. البته اگر وقت کردید حتما برای هر مبحث از کتاب ریاضی چند تمرین حل کنید.

قبل از کلاس پیش مطالعه داشته باشید.

ممکن است بگوئید درسی که داده نشده است را متوجه نمی شوید چگونه پیش مطالعه کنیم. ولی اگر نگاه مختصری هم به درس بیندازید و 20 درصد آن را متوجه شوید باز هم در کلاس فهم شما از مطالب بالاتر خواهد رفت. بعد از کلاس درس را مرور نمائید. این مورد بسیار موثر و کاربردی است. بعد از کلاس ریاضی و سایر دروس اگر مرور نکنید مطالب به سرعت فراموش خواهد شد. وقتی درس را مرور می کنید مطالب بهتر برای شما جا می افتد و درک بهتری هم خواهید داشت و دیرتر فراموش می کنید. شاداب و سرحال در کلاس ریاضی حاضر شوید. برنامه خوب منظمی داشته باشید تا سر کلاس های ریاضی و سایر دروس مرتبا چرت نزنید. اگر قرار است صبح زود در کلاس حاضر باشید بسیار خوب است که شب زود بخوابید تا استراحت کافی داشته باشید. پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: کلاس های تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر درس ریاضی

ریاضی را پایه ای و مفهومی بخوانید و در کلاس جزوه بنویسید

برای موفقیت در امتحان ریاضی و یا کسب درصد بالا در این درس در کنکور و به صورت کلی برای پیشرفت در درس ریاضی سعی کنید ریاضی را به صورت مفهومی و پایه ای بخوانید. این تا حدود زیادی به خودتان هم بستگی دارد. بعضی از افراد سطحی خوانی می کنند و سعی می کنند فرمولها را فقط حفظ نمایند و حتی سوالها را هم حفظ می کنند. ممکن است در یکی دو امتحان به این ترتیب نتیجه بگیرید ولی در کل ریاضی را یاد نخواهید گرفت. سعی کنید معنا و مفهوم روابط و خواسته های تمرینات و مسائل را به خوبی درک کنید و بفهمید. حین تدریس معلم یا استاد ریاضی جزوه بنویسید: جزوه نوشتن در یادگیری بهتر درس و افزایش تمرکز در کلاس بسیار مهم است. وقتی می خواهید جزوه بنویسید چاره ای ندارید جز اینکه حواس خودتان را جمع کنید. با حواس پرت نمی توان جزوه نوشت. در ضمن بهتر هم گوش می دهید و درس را خوب یاد خواهید گرفت. نکته دیگر اینکه برای مرور درس در مراحل بعدی و در طول ترم و ایام امتحانات جزوه در کنار کتاب درسی یکی از بهترین منابعی است که در اختیار خواهید داشت. جزوه خودتان را داشته باشید و در این حالت مطمئن خواهید بود که تمام مطالب را یادداشت کرده اید و از جزوه دیگران بی نیاز خواهید بود.

منبع : http://mathonline.blog.ir/



:: برچسب‌ها: تدریس ریاضی آنلاین, ریاضی, mathonline,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 25 دی 1399

و ساعت 1:41


آموزش تعمیر جاروبرقی

آموزش تعمیر جاروبرقی

آیا می دانید بسته به کیفیت ، استفاده و نحوه استفاده ، متوسط ​​عمر تعمیر جاروبرقی هشت تا 12 سال است؟و با نگهداری و تعمیر مناسب ، ممکن است بتوانید عمر مفید آن را افزایش دهید.ما اینجا هستیم تا به شما در این کار کمک کنیم.ابتدا جارو برقی خود را از برق بکشید.سپس علامت را از لیست زیر پیدا کنید که به بهترین وجه آنچه را که توصیف می کند توصیف می کند و کلیک کنید.علل احتمالی را اسکن کنید تا بفهمید کدام یک از آنهاست.ممکن است مجبور شوید برای انجام علت درست ، آزمایشاتی را انجام دهید.اگر به قطعه جدیدی نیاز دارید می توانید آن را مستقیماً از صفحه ما سفارش دهید و سپس مراحل انجام تعمیر را طی می کنیم.
 
تعمیر جاروبرقی در خانه✔️ عیب یابی و سرویس جاروبرقی✔️هوم سرویز
01 - فیلتر هوا
 
با عبور هوا از جاروبرقی ، فیلتر هوا ذرات را به دام می اندازد. در صورت گرفتگی فیلتر ، جارو برقی مکش مناسبی نخواهد داشت. اگر فیلتر خلاuum شما مسدود است ، برای راهنمایی های تمیز کردن به کتابچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.
 
02 -فیلتر اگزوز
فیلتر هوا با عبور هوا از جاروبرقی ذرات را به دام می اندازد.در صورت گرفتگی فیلتر ، جارو برقی مکش مناسبی نخواهد داشت.اگر فیلتر خلاuum شما مسدود است ، برای راهنمایی های تمیز کردن به کتابچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.
 
03 -کیسه خلاac
کیسه خلا ممکن است پر باشد.طبق توصیه سازنده کیسه را تمیز یا تعویض کنید.
 
04 -شیلنگ خلاac
شیلنگ را از جاروبرقی خارج کنید ، شیلنگ را به گونه ای دراز کرده که مستقیم باشد ، یک چراغ قوه روشن را به یک انتهای شلنگ بتابانید و از انتهای مخالف شلنگ نگاه کنید.اگر پرتو چراغ قوه از انتهای دیگر شلنگ خلاuum قابل مشاهده نباشد ، این نشان دهنده مسدود شدن یا انسداد شلنگ خلاuum است.
 
05 -چرخ دمنده
چرخ دستی را با دست بچرخانید.اگر چرخ دمنده آزادانه نمی چرخد ​​، چرخ را از نظر انسداد بررسی کنید.اگر هیچ مانعی وجود نداشته باشد ، احتمالاً موتور دمنده ، نه چرخ دمنده ، از خطا است.
 


:: برچسب‌ها: آموزش تعمیر جاروبرقی, تعمیر, جاروبرقی, تعمیر جاروبرقی, تعمیرات, تعمیرات جاروبرقی, جارو, برقی, تعمیرات تخصصی , جاروبرقی کانیستر,

نوشته شده توسط شرفیان منش در شنبه 6 دی 1399

و ساعت 17:19


اقامت گرجستان - اقامت دائم گرجستان - اقامت حرفه ای گرجستان

اخذ اقامت گرجستان

با گذشت زمان، روند اخذ اقامت در کشور گرجستان ممکن است پیچیده تر از قبل شود اما لازم است بدانید که در حال حاضر، مطمئن ترین روشهای اخذ اقامت در کشور گرجستان، خرید ملک و سرمایه گذاری هستند اما با توجه به احتمال قریب الوقوع پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا و معاهده ناتو و پر شدن سقف مهاجرتی این کشور، در صورت داشتن نقشه برای مهاجرت به این کشور خوش آب و هوا و زیبا به شما توصیه می کنیم سریعتر تصمیم گیری و تصمیم خود را اجرائی نمائید زیرا روند رو به رشد قیمت دلار در ایران و نوسانات مربوط به آن ممکن است روند مهاجرت را برای شما پیچیده و در نتیجه غیر ممکن نماید .

اقامت گرجستان

سرمایه گذاری

در گرجستان می توانید از طریق روش سرمایه گذاری اقامت دریافت کنید و در صورتی که سرمایه گذاری شما بصورت مستقیم و با حداقل مبلغ ۳۰۰ هزار لاری باشد (۱۳۰ هزار دلار) به شما اقامت دائم تعلق می گیرد. فقط باید توجه داشته باشید که اینکار حتما می بایست بصورت هدفمند انجام شود و پرونده اقامت شما توسط یک وکیل باتجربه به اداره Public service hall ارجاع داده شود .

نکته مهم در این خصوص این است که مدارک و مستندات سرمایه گذاری شما باید به اندازه کافی قوی بوده و فعال بودن شرکت شما را در گرجستان نشان دهد تا با درخواست اقامت شما موافقت شود.

مبلغ سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار لاری برای هر فرد می باشد و در صورتی که چند شریک قصد اخذ اقامت در کشور گرجستان به صورت دائم را دارند می بایست هر شریک بصورت مستقیم ۳۰۰ هزار لاری سرمایه گذاری نماید .

ازدواج

در صورتی که با یک تبعه گرجی ازدواج کنید می توانید درخواست اقامت دهید، اما این ازدواج به هیچ وجه نباید صوری باشد زیرا دستگاه های دولتی گرجستان زیرساخت مناسبی را برای بررسی و کنترل این نوع اقامت داشته و می توانند صوری بودن ازدواج را تشخیص دهند . اما در صورتی که ازدواج واقعی و بر اساس قوانین گرجستان باشد احتمال اعطای اقامت دائم گرجستان به وی زیاد می باشد .

اقامت تحصیلی گرجستان

در گرجستان در صورتی که بتوانید در یکی از مقاطع تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر، پذیرش تحصیلی دریافت نمائید می توانید اقامت تحصیلی اخذ نمائید، بدین صورت که پس از دریافت پذیرش تحصیلی، از موسسه آموزشی که در آن پذیرش گرفته اید نامه تائیدیه پذیرش دریافت نمائید و از این طریق اقامت تحصیلی گرجستان را اخذ نمائید .

نکته مورد توجه در مورد این نوع اقامت در کشور گرجستان این است که اقامت تحصیلی در سوابق اقامتی فرد ثبت نخواهد شد و در صورتی که فرد بخواهد به سمت اخذ شهروندی گرجستان برود، این نوع اقامت برای وی مناسب نخواهد بود به همین دلیل هیچگونه سوابق اقامتی برای وی ثبت نخواهد شد . این نوع اقامت به دانشجویان و علاقمندان به فراگیری دانش و ادامه تحصیل در کشورهای اروپائی و آمریکا توصیه می شود زیرا تحصیل در گرجستان مزایای زیادی را برای پیشرفت تحصیلی فرد دارد .



:: برچسب‌ها: اقامت, گرجستان, آلمان , اقامت آلمان, اقامت گرجستان , اقامت کانادا, کانادا, اقامت های گرجستان, نحوه اقامت, اخذ اقامت, اخذ اقامت گرجستان, اقامت روسیه, روسیه, اخذ اقامت روسیه, آمریکا, اقامت آمریکا, اقامت سوریه, اقامت ارمنستان,

نوشته شده توسط شرفیان منش در یک شنبه 23 شهريور 1399

و ساعت 11:42


چند نوع زغال قلیون

چند نوع زغال قلیون استفاده می شود: زغال قلیون سخت ، ذغال سنگ نارگیل و چراغ های سریع.

زغال چوب سخت و نارگیل بسیار مشابه می سوزند و تقریباً به همان شکل (مکعب سیاه ، مکعبی یا نصف شده) نیز به نظر می رسند. تفاوت عمده این است که زغال قلیون نارگیل از یک منبع تجدید پذیر ساخته می شود زیرا هیچ درختی برای تولید آنها قطع نمی شود ... معمولاً محتوای نارگیل برای محصولات دیگر فروخته می شود و پوسته به هر حال یک محصول دو جانبه است. می توانید آنها را روی یک اجاق گاز روشن کنید. سیم پیچ های الکتریکی واقعا خوب کار می کنند.

واردات زغال چینی برش خورده در بازار - بازار خرید و فروش زغال | زغال اوج

چراغ های سریع معمولاً از زغال چوب ساخته می شوند و مانند مواد پودری تفنگ پوشانده می شوند تا آتش بگیرد. تراکم این زغال سنگها از ذغال چوب سخت / نارگیل کمتر است بنابراین دوام چندانی ندارند. چراغ های سریع اغلب با عنوان "برای مصرف انسان" برچسب گذاری نمی شوند زیرا مواد شیمیایی استفاده شده برای روشن شدن آن برای استنشاق ایمن نیستند. از اینها دوری کنید.

تنها گزینه واقعی ذغال سنگی که من تا به حال دیده ام ، یک نوع سیم پیچ الکتریکی است که بالای کاسه قرار می گیرد. وقتی اینها برای اولین بار مثل 6+ سال پیش بیرون آمدند ، من هیجان زده شدم ، اما به نظر می رسد که هیچ کس به خوبی کار نکرده است.

اگر واقعاً نمی توانید ذغال سنگ در نظر گرفته شده برای قلیان را پیدا کنید ، می توانید با استفاده از زغال قلیوان خام سخت برای BBQ تا حدودی کنار بیایید. آنهایی که فشرده نشده اند را حتماً تهیه کنید زیرا غالباً با مواد افزودنی همراه هستند تا به آنها در روشن شدن سریعتر کمک کند. قبل از استفاده حتماً آنها را قرمز کنید. اینها معمولاً سریع "سیاه" می شوند و خاکستر زیادی ایجاد می کنند. اگر یک جعبه جعبه و بشکه یا یک فروشگاه کباب کردن در جاده دارید ممکن است بتوانید زغال سنگ نارگیل را در آنجا تهیه کنید.

لازم به ذکر است که باید به پته های کود گاو اشاره کرد که مدت ها بود و هنوز هم در بعضی مناطق به جای زغال سنگ استفاده می شد.



:: برچسب‌ها: زغال چینی, زغال مرغوب, زغال خوب, زغال, زغال قرمز, زغال سفید, زغال فشرده, زغال سفید,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 13 شهريور 1399

و ساعت 5:23


مهربونی های زیادی توی فرهنگ ما بود

مهربونی های زیادی توی فرهنگ ما بود و داره کمرنگ میشه.
من چندتا از مهربونی های تصادفی که به ذهنم می رسه رو اینجا می نویسم.
میشه یکی یا چندتا از اونا رو انجام بدیم توی این هفته.
بعد از انجام دادنشون به حس خودمون نگاه کنیم. مهربونی، قبل از دیگران، حال خودمون رو خوب می کنه.

- بار یه کهنسال رو براش حمل کنیم.
- اگه نون خریدیم، به یه بچه تعارف کنیم.
- پول قهوه یا غذای یه نفر ناشناس رو توی کافی شاپ یا رستوران حساب کنیم.

- یه نامه پر از انگیزه بنویسیم و بندازیم توی خونه یا ماشین یه نفر که نمیشناسیم.
-یه تلفن بزنیم به یه فامیلی دوستی کسی که مدتیه ازش بی خبریم.

- بچه کوچیک یه زوج رو دو ساعت نگه داریم که اونا با هم برن سینما یا رستوران.
- یه شغل برای یه نفر که بیکاره پیشنهاد بدیم.
- در ورودی یا در آسانسور رو برای یه نفر باز نگه داریم.

- یه متن خنده دار یا روحیه بخش روی شیشه یه ماشین بذاریم.
- یه کم وقت با یه سالمند صرف کنیم.

- برای یه سالمند یا یه بچه چند صفحه کتاب بخونیم.
- یه پیامک قدردانی برای یه نفر بفرستیم.
- بذاریم یه نفر از جلوی ماشین ما بپیچه توی خروجی

- یه کتاب با یه نوشته انگیزه بخش، توی تاکسی یا مترو یا پارک یا مغازه جا بذاریم.
- عوارض یا پول پارکینگ ماشین پشتی رو حساب کنیم.
- یه نفر رو که در گذشته به ما بدی کرده، ببخشیم.


- به یه نفر که نمیشناسیم لبخند بزنیم.
- برای بچه ی ماشین کناری دست تکون بدیم.
- از یه رفتگر یا آبدارچی یا نظافتچی از صمیم قلب تشکر کنیم

- پول بنزین یه ماشین مدل پایین تر از خودمون رو حساب کنیم.
- خون اهدا کنیم. (آقایون محترم لطفن)
- به دوستمون، همسرمون، رفیقمون... یه نامه کوتاه بنویسیم و بگیم چه چیزی راجع بهش رو خیلی دوست داریم.

- برای پدر و مادرمون گل بخریم و بهشون بگیم چقدر دوستشون داریم.
- داریم با خانواده حرف می زنیم؟ داریم یه دوست رو می بینیم؟ کنار یه عزیزی نشستیم؟ گوشیمون رو بذاریم کنار.

- شاخه درخت های زیر برف رو بتکونیم که نشکنند.
- به یه خیریه مردم نهاد کمی کمک کنیم.
- پیش رییس شرکت، از خوبی های یکی از همکارامون حرف بزنیم.

- یه آشغال رو از روی زمین برداریم.
- یه درخت بکاریم یا یه گل قلمه بزنیم.
- یه بطری آب شیشه ای هدیه بدیم به کسی که می دونیم آب معدنی مصرف می کنه تا بطری پلاستیکی کمتری مصرف بشه.
- یه ربع وقت بذاریم و به حرف یه نفر با همه وجود گوش بدیم.

- یکی از لباس هامون رو ببخشیم.
- برای یه همکار یا یه ناشناس، یه چایی بریزیم.
- به یکی کمک کنیم یه کار جدید رو تجربه کنه.

- یهو، الکی، بی هیچ دلیلی، زنگ بزنیم به مامان! فقط حالش رو بپرسیم.
- صبحانه روز بعد همسرمون رو براش ببریم توی تختخواب.

- پول ویزیت نفر بعدی رو توی مطب دکتر حساب کنیم.
- یه دسته گل کوچیک بفرستیم به بخش پرستاری یه بیمارستان دولتی و ازشون برای اخلاق خوبشون با بیمارها تشکر کنیم.
و...

- وقتی یه صدای دلسرد کننده توی سر خودمون شنیدیم، سریع یه حرف انگیزشی به خومون بگیم.
ما هم به مهربونی تصادفی خودمون نیاز داریم. ❤️


نیلوفر تسلیم



:: برچسب‌ها: مهربونی های زیادی توی فرهنگ ما بود,

نوشته شده توسط شرفیان منش در پنج شنبه 6 شهريور 1399

و ساعت 20:40


فضای باز میان درختان

از فضای باز میان درختان
مرغزاری گسترده شده که تا دهکده ادامه می‌یابد.

درختان سر به فلک کشیده
و شبدرهای کوچک به گُل نشسته‌اند.

سیل تیره‌ی خروشان پای تپه‌ها به رود می‌پیوندد. خورشید غروب می‌کند
و پرندگان به پیشواز شب نغمه سر می‌دهند.

از تپه بالا می‌روم تا اسب‌ها را آب دهم،
گوشه‌ای می‌نشینم نفسی تازه کنم
تا روز دامنش را جمع کند و بگذرد.

زیر پایم، گله‌ها همچون ستارگان آرام
و پراکنده، به چرا مشغولند.

اما مردمان
در این دنیا
مدام نقشه می‌کشند،
خود را فرسوده می‌کنند
و زندگی را در جهت کشتن یکدیگر سپری می‌کنند.


#وندل_بری



:: برچسب‌ها: فضای باز میان درختان,

نوشته شده توسط شرفیان منش در شنبه 1 شهريور 1399

و ساعت 15:39


زغال های فشرده خوب

 

زغال های فشرده

در چند سال گذشته،مشاغلی که مرتبط به سفره خانه و قلیان هستند روش استفاده از آنرا بطور کی تغییر داده اند.

دراین پست راجع به کیفیت زغال فشرده که مبحث مهمی است مقاله ای در نظر گرفته ایم که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

همانطور که میدانید زغال فشرده قلیان نقش مهمی در کیفیت استفاده از قلیان را دارد..

زغال فشرده یا زغال قالبی، رایج‌ترین نوع بریکت سوختی است که با گرد زغال چوب ساخته می‌شود.

برای ساختن این ماده، دو روش وجود دارد یکی با استفاده از خرده زغال چوب که آن را آسیاب کرده و گرد به دست آمده را با گونه‌ای چسب که معمولا چسب طبیعی است به همراه برخی افزودنی‌های دیگر درهم می‌آمی‌زند، سپس مخلوط به دست آمده را تحت فشار و گرما قرار داده و به شکل‌های گوناگون (معمولاً چهارگوش یا استوانه‌ای یا تخم مرغی) قالب‌گیری می‌کنند. در روش دوم فقط از الیاف طبیعی مخصوصا خاک‌اره استفاده شده و خاک‌اره نباید حاصل از چوب‌های صنعتی مانند نئوپان باشد و آن‌ها را توسط آسیاب خرد کرده و سپس خشک کرده و توسط دستگاه‌های فشار بالا به هم پرس کرده و بعد از این مرحله برای عملیات کربونیزاسیون آن‌ها را وارد کوره کرده که بسته به نوع کوره (صنعتی و سنتی) و جنس الیاف بکار برده شده (خاک اره؛ پوست گردو؛ و غیره) ۱۲ تا ۴۸ ساعت حرارت می‌دهند و سپس از کوره خارج کرده و داخل یک محفظه بسته قرار می‌دهند و بعد ۴۸ ساعت زغال حاصل می‌شود که این نوع زغال در تمامی کشورهای صنعتی به علت آلایندگی کمتر، بدون بو، بدون دود، عمر طولانی سوختن، گرما دهی بالا و حفاظت از منابع طبیعی جایگزین سوخت‌ها حتی زغال‌سنگ شده‌است.

زغالی که برای قلیان استفاده میکنید میتواند بر دوام و ماندگاری آن تاثیر گذار باشدو همچنین میتواند بر کیفیت دود تولید شده هنگام استفاده از قلیان شما تاثیر بگذارد.

زغال فشرده دارای کوره های خاصی است ,این کوره ها بدون نیاز به انرژی (گاز یا گازوئیل، برق) کار کرده و تمامی فرایند تولید بریکت به ذغال به صورت خود سوز و بدون به اپراتور بدون هیچ گونه آلایندگی انجام می شود. در کوره های سنتی کربونیزاسیون به صورت %133 انجام می شود.

مراحل تولید 

به این صورت است که از فشرده سازی خاک اره که با گرما و حرارتی مابین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه بریکت یا به عبارتی شمش زغال حاصل می شود، ما بقی سلسله مراتب تولید، مشابه تولید زغال با روش سنتی می باشد.

مواد دیگری که به خاک اره افزوده می شود : اعم از خاکه زغال و پوست گردو است و سرانجام فرآیند تولید، پختن زغال در کوره ها است .

زغال های فشرده از الیاف طبیعی مخصوصا خاک اره استفاده شده و خاک اره نباید حاصل از چوبهای صنعتی مانند نئوپان باشد و آن‌ها را توسط اسیاب خرد کرده و سپس خشک کرده و توسط دستگاههای فشار بالا به هم پرس کرده و بعد از این مرحله برای عملیات کربونیزاسیون آن‌ها را وارد کوره کرده که بسته به نوع کوره(صنعتی و سنتی) وجنس الیاف بکار برده شده (خاک اره؛پوست کردو؛ و غیره)12 تا 48 ساعت حرارت میدهند و سپس از کوره خارج کرده و داخل یک محفظه بسته قرار میدهند و بعد 48 ساعت زغال حاصل می‌شود

این نوع زغال در تمامی کشورهای صنعتی به علت الایندگی کمتر ، بدون بو ، بدون دود ، عمر طولانی سوختن ، گرما دهی بالا و حفاظت از منابع طبیعی جایگزین سوخت‌ها حتی زغال سنگ شده‌است.

کشور عزیمون ایران در دنیا بهترین مکان برای تولید زغال فشرده بوده :هم از لحاظ دردست بودن مواد اولیه زیاد و از طرف دیگر خاور میانه مرکز انرژی سوختی دنیا بوده که زغال تولید شده به راحتی ارزش صادراتی به کشور های عربی و اروپایی را دارد.

فاکتورها

  • زغال فشرده مرغوب تولیدی از خاک ذغال و خاک اره با کیفیت
  • برای رستوران ها و سفره خانه های سنتی و کبابی ها بکار می رود
  • این زغال جرقه ندارد
  • بدون باد خاموش نمی شود
  • هنگام سوختن خاکستر زیاد تولید نمی کند

شناختن فاکتورهای زغال فشرده مناسب بسیار مهم هستند،بنابراین بدلایل مختلف استفاده از زغال فشرده راه صحیحی برای قلیان کشیدن میتواند باشد..

یکی از این فاکتورها ماندگاری زغال میباشد:

اگر شما فردی هستید که بطور مداوم روزانه تمایل به کشیدن قلیان را دارید،مطمئنا خواهید فهمید که هنگام استفاده از قلیان،زغال شما بیش از ۱۵ دقیقه دوام نمی آورد و این موضوع میتواند ناراحت کننده باشد..

نگهداشتن زغال بمدت طولانی تر و سریع خاموش نشدن آن یکی از دغدغه های کسانی است که از قلیان استفاده میکنند.

چرا باید مجبور باشید که هرچند دقیقه یکبار برای خاموش نشدن زغال به دفعات به زغال خود اضافه کنید؟

راه حل چیست؟

زغال فشرده حدود ۴ برابر بیشتر از زغالهای دیگر مدت خاموش نشدنش به طول می انجامد و دلیل این ماندگاری این است که زغال فشرده از منابع طبیعی آلی بهره گرفته است.

در طی فرآیندی که در آن خمیر همچنان نرم است،قبل از سفت شدن زغال را برای ایجاد چگالی حجم بیشتر فشرده میکنند.

دلیل فشرده سازی چیست؟

هنگامی که زغال فشرده سازی میشود مدت زمان طولانی تری میتواند روشن بماند و بسوزد..

همچنین در طول استفاده از قلیان،شما خاکستر کمتری را مشاهده میکنید..بالاترین کیفیت سوختن برای زغال فشرده تقریبا ۱/۵ساعت است که این کیفیت خود نیز یک مقایسه عالی با زغالهایی با فرآیند سبک است.

فواید استفاده از این نوع:

زغال های فشرده با وجود این که از ضایعات چوبی برای تولید آن استفاده می‌شود اما هیچ گونه آسیبی به طبیعت وارد نمی‌سازد، بلکه باعث کاهش آلاینده‌های مضر موجود در هوا هم می‌شود.

زغال های فشرده از زباله‌های بیومسی، ضایعات چوبی، باقی مانده‌های گیاهی تولید می‌شود و این باعث پاک سازی طبیعت می‌شود.

قسمت اعظمی از این فرآورده تبدیل به کربن می‌شود.

  • بدون بوی بد و گاز
  • بدون جرقه
  • دارای حرارت بالا
  • زمان سوخت بالا
  • خاکستر بسیار کم
  • بدون استفاده از مواد شیمیایی

استفاده از زغال مناسب میتواند بسلامتی شما کمک کند.اگر هنوز تازه وارد هستید و از زغالهایی که ب اصطلاح (سریع) گفته میشود استفاده میکنید توصیه میکنیم،که استفاده از آنها را متوقف کنید.

ممکن است بپرسید چرا؟

تنها دلیلش این است که سلامتی شما مهمتر است و محصولی که شما از آن استفاده میکنید فاقد ایمنی است و در وحله اول قلیان سالمی برای استفاده نخواهید داشت، بنابراین چرا میخواهید از این سرگرمی یک عامل زیان آور برای خود بسازید‌‌؟!

اگر متوجه شده اید که زغالهای قلیان چقدر سریع آماده میشوند،پس باید از خود دلیلش را پرسیده باشید..!

زغالهای سبک از بسیاری مواد افزودنی و مواد نا ایمن تولید میشوند تا بتوانند بسرعت روشن شوند،برای مثال: سریع روشن شدن زغال مانند آتش زدن بنزین میباشد که هردو یک مفهوم را میرسانند،همانطور که میدانید بنزین قابل اشتعال است،بنزین دودهای مضر و مونواکسید کربن را آزاد میکند و در زغالهای سبک هم فرآیند به همین شکل میباشد..

زغال های فشرده فقط یک محصول مفید برای سلامتی است،چرا که حاوی مواد افزودنی نمیباشد و فقط از ماده آلی موجود در پوسته نارگیل فشرده تولید میشود.

مطمئنن زمان روشن شدن زغال سبک طولانی تر است..

نقش چسب

چسب زغال به منظور فشرده سازی و بالابردن تراکم انواع زغال در اکسترودر های تولید زغال فشرده ، بالا بردن وزن مخصوص زغال ، بالا بردن کیفیت زغال بدون مواد شیمیایی و مواد آروماتیک سمی مورد استفاده قرار می گیرد . مواد آروماتیک و شیمیایی که در زغال فشرده وجود دارند بسیار سمی و خطرناک می باشند.استفاده از این چسب در تولید زغال تاثیر بسزایی دارد . و معمولا از چغندر آرد و نشاسته صنعتی تولید می شود .

زغال فشرده

انواع چسب زغال:

  •    چسب مخصوص با خاکه زغال
  •    چسب مخصوص زغال با خاک اره
  •    چسب مخصوص پودری زغال سنگ
  •    چسب مخصوص فشرده کردن کربن
  •    چسب مخصوص قالب بندی
  •    چسب های غیر شیمیایی
  •    چسب مخصوص انواع بریکت ها

زغالی با کیفیت:

اگر هنوز از زغالهای (سریع) استفاده میکنید احتمالا هنگام استنشاق دود از قلیانتان آن طعم سمی وحشتناک را هم تجربه کرده اید.

شما احتمالا بیشتر از آنکه طعم واقعی را چشیده باشید،طعم نامطلوب قلیان را تجربه کرده اید.

مواد افزودنی زیادی است که نه تنها در آسیب رساندن به سلامتی شما نقش دارند بلکه در عین حال با آزاد کردن این ذرات بر کیفیت قلیان شما نیز تاثیر گذار هستند..

توجه داشته باشید که زغال سبک (سریع) در دمای بالاتر از زغال های فشرده میسوزد و در طی چند دقیقه به لایه های سوخته در قلیان تبدیل میشود و شما ناخواسته از این لایه های سوخته در قلیان استفاده میکنید، از طرف دیگر زغال فشرده در دمای پایین میسوزد و فقط کافیست،تعداد دفعات استفاده شده از قلیان خود را در یک درجه حرارت مناسب حفظ کنید.



:: برچسب‌ها: زغال چینی, زغال مرغوب, زغال خوب, زغال, زغال قرمز, زغال سفید, زغال فشرده, زغال سفید,

نوشته شده توسط شرفیان منش در چهار شنبه 29 مرداد 1399

و ساعت 1:14


میزان خطر فعالیت‌های روزمره و احتمال ابتلای شما به ویروس کرونا

میزان خطر فعالیت‌های روزمره و احتمال ابتلای شما به ویروس کرونا
مترجم: لیلا میرزاخان

 

_کم‌خطر تا خطر متوسط

خرید مواد غذایی از فروشگاه
با دیگران به پیاده‌روی، دویدن یا دوچرخه سواری رفتن
اقامت در هتل
نشستن در اتاق انتظار پزشک
رفتن به کتابخانه یا موزه
غذا خوردن در فضای خارجی رستوران
قدم زدن در قسمت شلوغ شهر
گذراندن یک ساعت در زمین بازی

_خطر متوسط

صرف شام در خانه شخصی دیگر
شرکت در یک مهمانی شام در فضای باز
رفتن به ساحل
خرید کردن در یک مرکز خرید سرپوشیده
فرستادن بچه‌ها به مدرسه
کار کردن در ساختمان اداری
شنا کردن در استخر عمومی
دیدار با اقوام یا دوستان مسن در خانه

_خطر متوسط
رفتن به سالن زیبایی
غذا خوردن در فضای داخلی رستوران
شرکت در مراسم عروسی یا تشییع جنازه
مسافرت با هواپیما
بسکتبال بازی کردن
فوتبال بازی کردن
دست دادن، بغل کردن یا روبوسی

بسیارپرخطر

_غذا خوردن در بوفه یا سالن غذاخوری کوچک
_ ورزش کردن در یک سالن ورزشی
_رفتن به شهربازی
_ رفتن به سینما
_ حضور در یک کنسرت بزرگ موسیقی
_رفتن به استادیوم ورزشی
_ حضور در یک مراسم مذهبی با بیش از 500 نفر



:: برچسب‌ها: ویروس کرونا,

نوشته شده توسط شرفیان منش در سه شنبه 28 مرداد 1399

و ساعت 21:45


ابتلا به ویروس کرونا دو خواهر را پس از ۵۰ سال جدایی به هم رساند

ابتلا به ویروس کرونا دو خواهر را پس از ۵۰ سال جدایی به هم رساند

دو خواهر که دهه ها از هم دور افتاده بودند در اتفاقی باور نکردنی در یک مرکز نگهداری از سالمندان و پس از ۵۳ سال جستجو، یکدیگر را یافتند. دوریس کریپن ۷۳ ساله در ماه می تست کرونای او مثبت شده بود.
بعد از شکست دادن کرونا و منفی شدن تست او، این زن در یک مرکز محلی نگهداری از سالمندان در فاصله یک ساعتی لینکلن، نبراسکا بستری می شود.
برای بیش از دو دهه، خواهر ناتنی کریپن، بو بورو، ۵۳ ساله به عنوان دستیار درمانی در این مرکز کار می کرد.

یک روز بورو با نام کریپن در فهرست بیماران خود برخورد می کند.
وی در مصاحبه با سی ان ان در این باره چنین گفت: «با خود گفتم، اوه خدای من، من این اسم را می شناسم. فکر می کنم این خواهر من است»
او تصمیم گرفت که همان شب که شیفت دارد به دیدار خواهرش برود.
از آنجایی که کریپن ناشنوا بود، بورو اسم پدرشان را روی یک تخته وایت برد نوشت و برابر چشمان خواهرش گرفت.
سپس این دو به هم نگاه کرده و سپس یکدیگر را شناختند.
این دو خواهر دارای پدر مشترک بوده اما مادرشان یکی نبوده و ۵۳ سال یکدیگر را ندیده بودند


نوشته شده توسط شرفیان منش در سه شنبه 28 مرداد 1399

و ساعت 21:44


استفاده از گیره لباس برای خوشبو کردن اتاق ماشین

استفاده از گیره لباس برای خوشبو کردن اتاق ماشین
روزیاتو_مترجم:سعیده اکبری

گیره لباس چوبی را بیرون بیاورید و چند قطره اسانس از رایحه مورد علاقه خود را در بالای سنجاق بریزید.
صبر کنید تا سنجاق روغن را جذب کند. سپس ، همین فرایند را در طرف دیگر گیره لباس چوبی تکرار کنید تا کاملاً گیره غرق روغن شود.
بگذارید تا اسانس کمی خشک شود و سپس آن را به پنجره کولر یا شبکه تهویه هوای ماشین خود متصل کنید. هنگامی که تهویه ماشین را روشن کنید ، بوی دوست داشتنی شما اتومبیل را پر می کند.
اگر از این روش استفاده کنید ، برای مدت های زیادی یک ماشین خوشبو خواهید داشت.
آیا در خانه خودشبکه تهویه مطبوع هوا یا کولر دارید؟ یک گیره لباس را نیز به آن بچسبانید تا خانه شما بوی دلنشینی بدهد.



:: برچسب‌ها: خوشبو,

نوشته شده توسط شرفیان منش در سه شنبه 28 مرداد 1399

و ساعت 21:42


به وبلاگ خود خوش امدید

با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

نوشته شده توسط شرفیان منش در 0 0

و ساعت 0:0



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by zendegizibas ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید




شرفیان منش





تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان زندگی زیبا و آدرس zendegizibas.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












زغال سفید , زغال , زغال قرمز , زغال فشرده , زغال خوب , زغال مرغوب , زغال چینی , خوشبو , ویروس کرونا , فضای باز میان درختان , مهربونی های زیادی توی فرهنگ ما بود , اقامت آمریکا , اقامت سوریه , آمریکا , اخذ اقامت روسیه ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: